lauantai 27. lokakuuta 2012

The Spit ja Surfers Paradise

Perjantaina lainasimme taas autoa ja lähdimme rannalle. Ensin ajoimme The Spitille eli aallonmurtajalle katsomaan merta. The Spit on muutama sata metriä pitkä kivenlohkareista rakennettu suoja sisälahdelle. Tuuli oli kova ja aallot mahtavia. Vieressä oli ranta, joka oli sallittu myös koirille. Meressä näkyi monta surffaria etsimässä täydellistä aaltoa.

Joku oli kalassa

The Spitiltä matka jatkui autolla Main Beachille. Siellä söimme lounaaksi loistavat kalahampurilaiset kioskista. Jätimme auton parkkiin ja jatkoimme kävellen rantaa pitkin kohti turistien suosikkia, Surffers Paradisea, jonne oli matkaa n. neljä kilometriä. Perjantai oli kuumin päivä tähän mennessä Gold Coastilla, n. 29 astetta. Aurinko paahtoi kuumana iholla, mutta raikas merituuli helpotti oloa.

Surfers Paradise oli täynnä ihmisiä ja varsinkin turisteja. Tämä paikka on suosittu lomakohde myös ausseille. Ranta on aina täynnä auringonpalvojia ja rantakadut kuhisevat lomailijoista niin kaupoissa kuin ravintoloissa. Ostimme pienestä jäätelökiskasta thick shakes eli paksut pirtelöt, jotka tehdään lähes kokonaan jäätelöstä. Täällä milk shake on melkein pelkästään maidosta tehty.

Pirtelöt kourassa lähdimme takaisin Main Beachiä päin hakemaan autoa. Jalat olivat todella kipeät, kun auto löytyi. Hiekassa tarpominen on raskasta. Ajoimme hakemaan Ericin tätiä töistä ja menimme kotiin tekemään ruokaa. Loppuilta meni netissä autoa etsien. Yhtä autoa pääsimme vielä illalla katsomaan ja se auto lopulta varattiin meille.

1. Jee! Kivaa ku teiän reissua voi seurata täältä! Odotan jo innolla mitä seuraavassa jaksossa tapahtuu! T:Sofia-serkku

1. Hyvä! Täältä tulee varmasti tarinaa. Oot muuten meiän eka kommentoija, kilistellään laseja sen kunniaksi :D