torstai 8. marraskuuta 2012

Lamington National Park

Maanantaina aamulla lähdimme ajamaan kohti Lamington National Parkia, suurta ja kaunista luonnonpuistoa. Australia on täynnä erilaisia puistoja ja luonnonsuojelualueita, joissa voi retkeillä, ulkoilla ja vaikka eksyä. Niissä pääsee lähelle villieläimiä ja tutkimaan monimuotoista luontoa.

Maisemia autosta

Ajoimme Binna Burraan, mikä on Lamingtonin pieni keskuspaikka. Siellä on majatalo, josta voi vuokrata huoneita ja camping-alue sekä kahvila. Jätimme auton parkkiin, otimme kartan mukaan ja lähdimme seikkailemaan keskelle metsää. Reittejä oli monia ja me valitsimme luolareitin, jossa pääsee ihailemaan kallioiden seinämiä ja katsomaan uskomattomia maisemia. Reitti oli merkitty vaikeimmin kuljettavaksi ja sen kyllä huomasi nopeasti. Koko matka oli pelkkää tasaista nousua ja jalat oli poikki jo puolessa välissä. Onneksi ilma ei ollut niin kuuma kuin aikaisempina päivinä, vain 25C. Aurinkoa ei paljon näkynyt, sillä metsä oli niin tiheä.

Kävelimme reitin selät märkinä ja jatkuvasti vettä tankaten. Kun pääsimme pois metsästä takaisin tienvarteen, piti etsiä auto. Se oli parkissa parin kilometrin päässä, sillä metsäreitti ei päättynyt täysin samaan paikkaan kuin mistä se alkoi. Jalat rikki ja väsyneenä lähdimme auton luokse. Tietysti Eric halusi poiketa tieltä vielä takaisin metsään, kun huomasi oikoreitin autopaikalle. Oikoreitillä oli vielä kyltti toisesta jyrkemmästä oikoreitistä ja siellä sitten liukasteltiin mäkeä alas...

Suosta etsittiin katseella vaistomaisesti krokotiilejä, vaikka niitä ei ole täälläpäin.

Magpie, paikallinen harakka

Auto löytyi ja kotimatka alkoi. Vuoristossa ajaminen oli taas kuin vuoristorataa! Yhdessä kohdassa oli pakko pysähtyä, kun maisemat olivat mielettömän kauniit.